"Det handlar om att erbjuda människor god och hälsosam mat längs vägen". Satsningen omfattar bland annat sortiment, inredning och utbildning. Se bilderna!
Skräddarsytt för modevärldens behov. Hotellets koncept är särskilt utvecklat för modebranschens behov av att kunna visa upp kollektioner.
Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".
Hugo Boss öppnar i slutet av 2018 en ny butik i området. Den är fördelad på två plan, omfattar en yta om cirka 350 kvadratmeter och kommer erbjuda sortiment för både dam och herr.
Bilen är skräddarsydd för tempererade livsmedelstransporter.
DRIVE-THROUGH. Espresso House Group delar med sig av nyheten att kedjan snart öppnar sin första drive-through. Världspremiär för konceptet blir det i Spekeröd längs med E6an utanför Göteborg.
Marbodal har lanserat ett nytt koncept. Här vill man dra nytta av såväl den fysiska som den digitala kanalen för att skapa en smartare butik.
I slutet av 2018 öppnar Lidl i Femman i Göteborg. "Detta är en särskilt spännande etablering för oss med enorm potential", säger man på Lidl.
Henrik Andréasson utses till VD på Nordiska Kompaniet. Han kommer att leda NK:s varuhus i Stockholm och Göteborg och ingå i Hufvudstadens koncernledning.
Nu har det Asien-inspirerade konceptet Woki öppnat sin första restaurang i Nordstan. Målet är satt till 25 restauranger inom fem år.