Prada följer upp satsningen från i höstas med en ny pop-up. Under våren spinner varumärket vidare på nya teman från naturen.
För att starka köpupplevelsen lanserar kedjan sin första pick-up box. Ambitionen är att öka flexibilitet och tillgänglighet.
Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.
Under den senaste 12-månadersperioden har varumärket öppnat i genomsnitt en butik i månaden. Här sker kommande etableringar.
En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Till våren kommer second hand-kedjan till citykärnan. Tanken är att etableringen ska locka en bred publik i alla åldrar.
Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.
Det obemannade konceptet är ett sätt att skapa närvaro och service i områden där invånarna saknar en traditionell butik.
Satsningen är företagets första digitala initiativ som involverar enskilda butiker direkt. För Wolt är det ett steg på resan mot ett digitalt köpcentrum.