En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Från och med våren 2022 blir det möjligt att betala för varor och tjänster genom att använda sitt fingeravtryck i bilen.
Kunden kan använda lösningen hos alla e-handlare världen över. Detta oavsett om handlaren är en partner till Klarna eller inte.
Ambitionen är att öka försäljningen samt förbättra kundupplevelsen i kedjans samtliga köpcentrum.
Ska erbjuda teknikbaserade betal- och finansieringslösningar – för egna och andras kunder.
Även transaktionsvärdet ökar när konsumenterna anammar kontaktlösa betalningar i allt högre grad.
Fyra innovativa betallösningar ska göra det enklare att betala och identifiera sig digitalt.
Mastercard och Bunq lanserar en tjänst som gör det möjligt att använda sitt valda namn på kredit- och kontokort.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.