Andelen nordiska B2B-företag som använder AI i sin digitala försäljning har stigit kraftigt.	
		
    
	
	
		Kedjan Lagerhaus inleder en satsning på ett nytt affärsområde; företagskunder. Satsningen på B2B är fygital.	
		
    
	
	
		Trots tuffa förutsättningar har Linum visat en stark utveckling. Själva anser man att två strategiska beslut är centrala i framtidsstrategin.	
		
    
	
	
		Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.	
		
    
	
	
		Snabb utveckling – år 2025 kommer 80 procent av all försäljning inom B2B ske digitalt.	
		
    
	
	
		En ny rapport visar att e-handeln mellan företag ligger långt efter e-handel riktad till konsumenter. I dagsläget erbjuder var femte partihandelsföretag möjligheten att handla över nätet, trots att efterfrågan är stor bland kunderna.