En internationell studie visar hur AI håller på att förändra den globala B2B-handeln. Alibaba.com lanserar nu ett nytt verktyg som automatiserar delar av inköpsresan och gör det enklare för mindre företag att hitta rätt leverantörer.
Nordiska företag ökar sin användning av AI inom digital försäljning. En ny rapport visar både snabb tillväxt och tydliga risker.
Andelen nordiska B2B-företag som använder AI i sin digitala försäljning har stigit kraftigt.
Kedjan Lagerhaus inleder en satsning på ett nytt affärsområde; företagskunder. Satsningen på B2B är fygital.
Trots tuffa förutsättningar har Linum visat en stark utveckling. Själva anser man att två strategiska beslut är centrala i framtidsstrategin.
Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.
Snabb utveckling – år 2025 kommer 80 procent av all försäljning inom B2B ske digitalt.
En ny rapport visar att e-handeln mellan företag ligger långt efter e-handel riktad till konsumenter. I dagsläget erbjuder var femte partihandelsföretag möjligheten att handla över nätet, trots att efterfrågan är stor bland kunderna.