Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.
Här är fyra trender i butik att hålla koll på: sociala medier, mobila kassor, avancerad digital teknik och intelligent kundanalys.
Öppnar ett helt nytt butikskoncept anpassat för sociala medier.
En ny förpackning från Ica har belönats med priset ”Plastovationer 2014”.
Amerikanska Abercrombie & Fitch genomgår stora förändringar. Nu ska kedjan närma sig H&M med ett snabbare och mer modeorienterat sortiment.
Med det nya barnkonceptet Skaparglädje vill byggvaruhuset Bauhaus utbilda barn i hantverkets grunder.
Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.
Gaultier på Lindex, Wang på H & M. Har vi tröttnat på modesamarbeten? Lördagsmagasinets Sofia Edgren synar det långlivade fenomenet och ser en kärvare framtid.
I den nya Julakatalogen presenteras tre för kedjan helt nya sortiment, Inomhusbelysning, Kläder för barn och det nya varumärket ”Viva Scandinavia”.