KappAhl lanserar ny kollektion

 

KappAhl lanserar i november en kollektion med behåar och trosor som vänder sig till den unga tjejen och som man uttrycker det i ett pressmeddelande, ”den petita kvinnan”. Tanken bakom kollektionen som döpts till Me and me, är att fylla glappet mellan kunden som lämnat barnavdelningen men fortfaranden inte hittar sin storlek och smak bland … (läs mer)




Lidl överraskar med stor satsning på modekollektioner

 

Oväntat, säger experterna. Nu inleder lågprisaktören Lidl en storsatsning på mode. Ny kollektioner lanseras bland annat i Tyskland och Storbritannien. I Storbritannien innebär det att man från och med nästa måndag till exempel kan köpa en läderjacka för 15 pund (cirka 170 kronor). Kollektionen, namnlös och enbart dam i första läget, innehåller också bland annat … (läs mer)




Blåbär, apelsin eller jordgubbe – välj dina jeans efter doft

 

Varför nöja sig med ett par snygga jeans när du kan köpa ett par som doftar fräscht fruktigt också?  Det är det portugisiska varumärket Salsa som i sommar introducerar doftande jeans. Bland smakerna finns blåbär, citron, äpple och jordgubbe. Enligt Salsa finns själva doften i mikrokapslar inneslutna i tyget, vilket gör att väldoften ska finnas kvar även … (läs mer)




Klara driver riskfylld butik i upp- och nedvänd lägenhet

Klara driver riskfylld butik i upp- och nedvänd lägenhet

 

WARSZAWA. Klara Kowtun driver en omtalad butik i centrala Warszawa. Snacket går om varumärkets Risks casualinriktade mode. Men också för att butiken är en lägenhet. En upp- och nedvänd sådan.  I centrala Warszawa, på gatan Szpitalna, ligger några kvarter som byggdes under 1920-talet – och som överlevde andra världskrigets bombningar. I området finns en hel … (läs mer)