Let’s go Supermarket Chic

 

Heidi Klum samarbetar med Lidl, craylolafärger på Asda och jumpsuits på Tesco.

Clare Maguire, frilansande modeskribent, konstaterar att temperaturen i dagligvarukedjornas modeavdelningar stigit avsevärt. Reflektionen är gjord ur ett brittiskt perspektiv, men även i Sverige har vi sett samma tendens.

Heidi Klums samarbete med Lidl är omskrivet och numera får det även klassas som långvarigt. Clare lyfter fram ett par exempel, bland annat en jumpsuit från Tesco som är rena fyndet. Den kostar under 30 pund.

Dyker upp i modemagasin

Trenden med crayolafärger har också dykt upp i hyllorna. Exemplet på bilden kommer från Asda (som Walmart nyligen sålde till Sainsbury’s) och kostar 10 pund. Clare konstaterar också att ett flertal produkter börjat dyka upp i de tunga modetidningarna.

Vilket gör det svårare att rynka på näsan åt denna företeelse.


Läs även: Selfridges storsatsar på hållbart mode