Betalkort med magnetremsa och chip är gammal skåpmat. Snart är det dags för en rejäl ansiktslyftning för korten när de tar steget in i kvantfysiken.
Den här spegeln låter kunderna prova flera olika plagg, utan att byta om. Dessutom innehåller den sociala funktioner om man skulle vilja dela sin session i provhytten.
Att doft, ljud och ljus påverkar försäljningen har många vittnat om genom åren. Såväl handlare som forskare. Maxi Ica Stormarknad i Malmö tillhör en av de butiker som nu satsar lite extra på upplevelsen.
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.
Här är fyra trender i butik att hålla koll på: sociala medier, mobila kassor, avancerad digital teknik och intelligent kundanalys.
Öppnar ett helt nytt butikskoncept anpassat för sociala medier.
En ny förpackning från Ica har belönats med priset ”Plastovationer 2014”.