Apoteket har egna diplomerade hudvårdsrådgivare på 57 apotek i Sverige. Nu gör man deras kunskap lättillgänglig för fler genom en ny Skype- och Facetime-tjänst.
E-handeln förändrar detaljhandeln och dess ekonomiska modell för alltid, den nuvarande logiken har överlevt sig själv. Detaljistledet måste som en konsekvens av detta snarast pånyttfödas.
Marknaden för matkassar växer kraftigt. Lagom till premiären av fotbollssäsongen erbjuder fler lag från Allsvenskan och Superettans sina supportrar en ny Fotbollskasse.
Brothers adderar sitt erbjudande med en bokningsbar tjänst för personlig shopping.
Att inventera samtidigt som man håller butiken öppen är inte längre ett problem för handeln – tack vare mobilen.
Nu lanserar Svenssons i Lammhult en ny inredningstjänst som ska hjälpa kunderna att skapa sina drömhem.
Studie efter studie visar att en fungerande närvaro i flera kanaler är avgörande för framgång i detaljhandeln. Trots detta är fyra av fem satsningar på digitalisering rena chansningar. Det visar en ny undersökning.
Den norske e-handelsaktören Komplett vill efter succéåret 2015 vidga sitt erbjudande och bli en nordisk variant på Amazon.
Varumärket Boomerang presenterar nu en uppdaterat version av sitt koncept. Under 2016 öppnar varumärket butiker i Kina och Norge.
Dirty Linen har tillsammans med Whyred utvecklat en tillfällig kollektion produkter för sängen. Resultatet, med inslag från båda branscherna, kommer att säljas på NK i Stockholm samt i Whyreds butiker.