Kjell & Company grundades 1988. Fram till 2006 växte kedjan med ungefär en butik per år, och 2007 tog expansionen fart på allvar. Den 6 maj öppnar kedjan sin hundrade butik i Gallerian i Hässleholm.
Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.
"Vi ska göra vårt yttersta för att bidra till den folkfest som Eurovision är", säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.
Nu ska bygg- och järnhandelskedjan Bolist hyra ut maskiner. Under veckan har uthyrningskonceptet rullat ut på 25 butiker.
Twitter är en snabb och lättillgänglig kanal för kundservice. Undersökningar visar att kundnöjdheten kan öka med 20 procent hos de företag som erbjuder service via Twitter. Här är sju tips som hjälper dig att lyckas.
Den vandrande handelsplatsen Popuzaren, eller pop up-bazaren, ska nu ta Göteborg ut i världen och världen till Göteborg. Med hög rotation på hyresgäster hoppas man kunna skapa en handelsplats för småskaliga lokala aktörer.
Dynamisk prissättning är en av de tekniska utmaningar den fysiska butiken står inför. För att lyckas följa svängningar i prisnivåer i realtid krävs en digitalisering av processen. Media Markt tar nu ett steg i den riktningen.
Underklädesmärket Hunkemöller har i nuläget 700 butiker i världen. Störst är kedjan i Nederländerna, Belgien och Tyskland. Nu siktar man på att växa i Skandinavien.