Lett, ett hälsokoncept från Norge, vill in på på den svenska marknaden. Effektivitet och valmöjlighet är viktiga ingredienser i det stilrena konceptet.
Etableringen, med närhet till tunnelbana, busstorg och tvärbana, ligger i linje med Rustas strategi att öka tillgängligheten och nå ut till fler kunder.
Centrumhandeln är på uppgång i Sverige. Nu visar man plussiffror, inte bara inom hotell och restaurang. Det visar en ny rapport som Fastighetsägarna låtit WSP ta fram.
Butiker söker sin nya roll i det digitala samhället, så även köpcentrum. Underhållning och aktiviteter blir allt viktigare, och för det här centrumet har klättring blivit en succé som ökat antalet besökare.
Med hjälp av gratis skönhetsutbildningar ska Sephora nu ingjuta större självförtroende hos människor som står inför utmaningar i sina liv. Satsningen omfattar 85 butiker.
Köpcentrumet tycks till synes ha sänkts ner i en färgsprakande undervattensvärld fylld av vackra fiskar och växter. Det tog två år att planera den visuella effekten, resultatet slår besökarna med häpnad.
Drygt 130 år efter att kedjan införde hemleveranser av mat via bland annat cykel är det dags igen. Leveransen ska ske inom en timme efter köp från någon av de medverkande testbutikerna.
Visuellt material som bilder och filmer är avgörande för köpbeslutet. Allra viktigast är det för millennials, drygt åtta av tio söker regelbundet efter sådant innehåll innan ett köp. Det visar en ny studie.
Kedjan har visat tvåsiffriga försäljningsökningar under flera år. Nu tar man ett nytt steg i sin utveckling och öppnar en egen hotellkedja med uttalat lokal förankring.