Uppåt med 300 procent! Det har skett en dramatisk ökning sett till hur digitala influenser påverkar försäljningen i fysiska butiker. Detta enligt en ny undersökning som också visar på stora möjligheter att påverka köpprocessen.
Proffsen från världslagen Fnatic och NiP, den senaste VR-tekniken från HTC Vive, drönare och goodiebags. Aktiviteterna är många när Inet bjuder in till festival i butiken i Sisjön.
Här får besökaren titta, smaka och känna på bland annat riktiga kakaoträd, lära sig näringslära tillsammans med en robot och gå en virtuell rundtur i fabriken. Fazer bygger sitt varumärke med upplevelser.
Nu lanserar Akademibokhandeln en ny digital tjänst som gör det möjligt för kunden att via webbplatsen reservera böcker i kedjans butiker.
Håll i exponeringshatten! Nu har kedjan som gjort visual merchandising till en inspirerande konstform satt samman ett nytt butikskoncept. Nu vill Anthropologie täcka in en större del av kundernas liv.
Ingenting blir sig någonsin likt i detaljhandeln. Och en hel del av innovationerna kan tillskrivas Amazon. Här är 20 grepp som har tagit detaljhandeln ett steg framåt.
Det är en e-paradox som kräver genomtänkta lösningar. Majoriteten av onlinekonsumenterna anser att omdömen hjälper dem i köpbesluten. Men bara en marginell del av dem litar på att de faktiskt stämmer. Det visar en ny undersökning.