Digitala kanaler som hemsidor och appar är de viktigaste kanalerna när kunderna är på jakt efter nya produkter. Och omnishoppande är det nya normala. Det visar en färsk undersökning.
Mitt i mörka vintern lyser den upp stadens arkitektur med konstnärliga ljussättningar. "Det är en överraskande, upplevelserik och fungerande festival". Nu har eventet belönats med ett tungt pris.
Försäljningen via de egna digitala kanalerna ska tredubblas. Antalet kedjor man samarbetar med kommer minskas dramatiskt. Nu satsar Nike med full kraft på direct-to-consumer.
Formatet är komprimerat för att passa den nya tidens stressade konsument. En ny tjänst för leverans av varorna, köpta i den fysiska butiken, har ökat snittköpen dramatiskt.
Finalisterna till Mapic Awards har nu offentliggjorts. listan är en guldgruva för dig som är intresserad av ny retail. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!
Amazon lanserar sin lösning Key på bredare front och utökar därmed tjänsterna för Prime-medlemmar ytterligare. Men långt i från alla är odelat positiva till tjänsten.
Mer än hälften av svenska talanger inom digitalisering kan tänka sig att byta jobb ifall deras kompetens riskerar att stagnera. Det visar en ny rapport kring digitaliseringens effekter.
Swarovski har öppnat en ny permanent konceptbutik i Mall of Scandinavia. Här vill man lyfta fram det arv och hantverk som ligger bakom produkterna.
Vid första anblicken är det en fastighetsaffär bland många. Men bakom försäljningen av det anrika varuhuset döljer sig två trender som påverkar morgondagens detaljhandel i allra högsta grad.
Jaktia satsar på expansion utanför Sveriges gränser och öppnar 30 butiker i Norge. "För oss är det viktigt med fysiska butiker trots att näthandeln är på ingång".