I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta.
Missguided har gått från renodlad onlineverksamhet till att även inkludera fysisk handel. Nu utvecklar man sin närvaro och går in på flera nya marknader.
Augmented reality på bred front. Modekedjan Zara lanserar nya teknikbaserade upplevelser i butik. I 120 flaggskepp världen över kommer man visa upp produkter på ett helt nytt sätt
Nu har arbetet med utvecklingen av Europas största köpcentrum i stadsläge inletts. En spektakulär och miljövänlig lösning för fasaden sätter tonen.
Sundbyberg utvecklar sitt erbjudande i området kring Sturegatan. Veronica o Du säljer kläder, accessoarer och inredningsdetaljer i en helt ny butik.
Nu presenteras visionsbilderna för Gallerian som visar hur ombyggnationen kommer se ut när allt står klart 2019. Men redan till årets julhandel delinvigs nya Gallerian, mitt i Stockholm city.
Med algoritmer planeras de optimala leveransrutterna. Satsningen på New Retail handlar inte bara om Kina, Alibaba ska leverera snabbt till hela världen.
Kedjan har öppnat en butik som saknar traditionella kassor där kunden sköter utcheckningen själv. Konceptet är ett resultat av koncernens satsning på en startup-accelerator.
För ungefär ett år sedan startade satsningen på att minska matsvinnet på Ikea. Nu har företaget sparat en miljon måltider.
Varuhuskedjan är en självklar destination under besöket i Paris. Nu ökar Galeries Lafayette sin internationella satsning och siktar på 20 flaggskepp.