Kedjan Urban Outfitters lanserar ett nytt koncept. Det bygger på att det krävs mer än bara produkter för att lyckas nå den nya konsumenten.
Svenskar har lågt förtroende för företags hållbarhetspåståenden. En ny studie visar att förtroendet varierar beroende på kategori.
Södertälje vill visa stadskärnan som en inspirerande mötesplats.
Kedjan lanserar autonom matlagning i butik med hjälp av robotar. Läs om det banbrytande pilotprojektet!
Driver i nuläget fyra butiker och ett flertal sociala företag och mötesplatser.
Kedjan lanserar digitalt community. Läs mer om företeelsen – och hur företaget satsar på ökat engagemang och interaktion.
Coop öppnar ny butik. Läs mer om kedjans satsning på en högtrafikerad del av staden.
Den senaste tiden har vi skrivit en hel del om AI. Den stora skillnaden är nog skiftet i tempus – från framtid till nutid.
Skechers öppnar sin första butik i Europa med fokus på sportprodukter. Läs mer om butikens koncept och inriktning.
Ledande detaljhandelskedjor satsar på AI för att stärka butikspersonalen och förbättra kundservicen. Läs mer om hur tekniken tar steget in på butiksgolvet.