London bygger sin första nya high street på över 100 år. Nya samarbeten förändrar logistikflöden. Vi har handplockat internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.
Westfield Mall of Scandinavia firar tio år. Sedan öppningen har över 120 miljoner människor besökt destinationen.
När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.
Lyko tar nästa steg i sin retailresa och lanserar ett blueprint för framtidens skönhetsbutiker. Nu öppnas den första enheten med konceptet.
Nya flaggskepp, AI i butik och digitala samarbeten som formar kundresan. Vi har sammanställt handplockade internationella detaljhandelsnyheter i kortformat.
Flexibla och rättvisa scheman spås bli viktigare än höga löner i framtiden. AI driver utvecklingen mot en arbetsmarknad där tiden blir den nya hårdvalutan.
Topshop är tillbaka i London – för första gången sedan 2020 gör man åter en satsning på fysisk retail.
Resultatet är en miljö som ska fungera som både butik och mötesplats, där sport, kultur och community möts.
Butikskedjor satsar på nya koncept, snabbare leveranser och starkare samarbeten. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter.
Oakley presenterar ett nytt retailformat som kombinerar teknik, design och community. Här blir butiken en helhetsupplevelse.