En ledande detaljhandelskedja har börjat använda ChatGPT för AI-baserad shopping. Lösningen gör det möjligt att handla direkt i samtalet – ett steg som visar hur snabbt AI nu integreras i e-handeln.
När generation Alfa formar sina köpbeteenden gör de det på egna villkor – genom butik, mobil och sociala medier. Ny data visar hur de agerar och resonerar i detaljhandeln.
Ett nytt samarbete gör det möjligt att handla produkter direkt i streamen på plattformen.
Från Gallerian till Sandviken – här är våra handplockade nyheter om aktuella etableringar.
Efter 17 år på hemmaplan tar Sushi Yama nästa steg. Nu inleds etableringen utanför Sverige.
Lågpriskedjan har vuxit till en gigant inom klädförsäljningen. Detta ligger bakom framgångarna.
Bubs öppnar sin första konceptbutik och tar därmed steget in i fysisk handel. Här är tankarna bakom satsningen.
En ny AI-tjänst låter kunder se sig själva i olika outfits innan de handlar. Det visar hur tekniken stegvis gör modehandeln mer visuell och personlig.
Dagligvarukedjor driver ett nytt samarbetsprojekt som ska minska jordbrukets utsläpp. Målet är att skapa en modell för framtiden.