I slutet av februari lanserar Åhléns som första fysiska återförsäljare i Sverige Gap Kids och Baby Gap. Kollektionerna kommer att finnas på utvalda i Sverige samt på ahlens.se.
I december inrättade regeringen Rådet för hållbara städer. Regeringen utser nu arkitekten Monica von Schmalensee till ny ordförande för rådet.
Artificiell intelligens (AI) är utan tvekan ett av årets största buzzwords. Men vad kan man egentligen använda tekniken till? Här är fem exempel som gör verksamheten vassare.
I maj öppnar hårvård- och skönhetsspecialisten Lyko en butik med tillhörande salong mitt i stadskärnan. Det blir butik nummer 40 för kedjan.
Det nya butikskonceptet, som är ett upplevelsecenter, blir varumärkets första fristående butik för elbilar i Europa. Koncept låter besökare uppleva hur det är att äga och köra en elbil.
Pandora och Joe & the Juice öppnar under våren i Linden Köpcentrum i Norrköping. Centrumet genomgår en omfattande renovering och modernisering med visionen att bli Östergötlands främsta modegalleria.
En undersökning kartlägger årligen vad svenska folket konsumerar i samband med Alla hjärtans dag. Resultatet visar också att den fysiska handeln fortfarande står mycket stark. Här är kategorierna som ökar mest.
Thomas Dahl tar plats i styrelsen för Aspelin Ramm Fastigheter. Han har sedan 1988 arbetat i olika befattningar på Wallenstam.
Nu i februari lanserar Åhléns den nya produktkategorin Sex och Lust på sin hemsida. Med svenska leverantörer har man byggt ett sortiment som bara finns tillgängligt online.
Hufvudstaden ska nu utveckla NK till ett varuhus i världsklass. Förnyelsearbetet innefattar den fysiska miljön, den digitala närvaron samt ett utökat serviceutbud. Delar av Parkaden blir en del av NK – med utegym och löparbanor på taket.