Sushi för barn med Yama Kids

 

Sushi Yama har lanserat en barnmeny för att nå ut till sina yngre gäster. Menyn går under namnet Yama Kids och inför detta har kedjan inlett ett samarbete med företaget bakom Hello Kitty.

Barnmenyn bygger på ett samarbete med Sanrio, som bland annat innehar Hello Kitty och Bad-Badtz Maru i sin varumärkesportfölj. Yama Kids är anpassad för barn och bjuder enligt företaget på en måltid med lekfulla tillbehör.

Varumärken kändes självklara

– Vi har haft en barnmeny i åtanke under en längre tid för att tillgodose våra yngre gäster med ett anpassat och naturligt alternativ i samband med sina besök hos oss. När diskussionerna togs upp kändes Sanrio och företagets varumärken som ett självklart val, säger Danny Barsoum, Chief Brand Officer, Sushi Yama.

Yama Kids lanserades 1 november, vilket också är födelsedagen för Hello Kitty. Karaktären skapades 1976.


Läs även: Så skapas en framgångsrik food hall


Skaffa access till mer kunskap!

Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!


Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

  Nyheter 3838 Undersökningar 439 Konsumentbeteende 327 Detaljhandel 189
En ny undersökning visar att hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z. Men resultatet visar också att mycket ännu är ogjort.
McDonald’s ploggar Sverige runt

McDonald’s ploggar Sverige runt

  Hållbarhet 239 Trender 460 Nyheter 3838
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.
Hon tar över Sollentuna Centrum

Hon tar över Sollentuna Centrum

  Karriär 344 Nyheter 3838 Köpcentrum 697 Personer 361
I början av augusti får Sollentuna Centrum ny centrumchef. Carl Isaksson kliver av tjänsten och lämnar över till Pia Meijer.
Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

  Nya butiker 1234 Butikskoncept 852 Nyheter 3838 Pro 4637
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

  Pro 4637 Cityhandel 292 Måsteläsning 308 Köpcentrum 697
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Här är årets bästa köpcentrum

Här är årets bästa köpcentrum

  Köpcentrum 697 Internationellt 1364 Pro 4637 Nyheter 3838
Årets bästa nya köpcentrum finns i Frankrike och Italien. Men ett nordiskt centrum fanns också bland vinnarna när de i veckan utsågs under en gala i Barcelona.
Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

  Nyheter 3838 Köpcentrum 697 Karriär 344 Personer 361
Efter elva år som VD på Vasakronan har Fredrik Wirdenius informerat styrelsen om att han önskar lämna sitt uppdrag.
Sail Racing väljer London – och Nacka

Sail Racing väljer London – och Nacka

  Pro 4637 Nyheter 3838 Nya butiker 1234 Mode 406
Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.
Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly rekryterar Chief Customer Office

  E-handel 973 Karriär 344 Personer 361 Nyheter 3838
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.
Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

  Mode 406 Personer 361 Nyheter 3838 Karriär 344
Den 15 april tillträder Henrik Fischer som CEO på Twilfit. Henrik har tidigare varit bland annat CEO på Björn Borg och COO på Gant och Boomerang.
Ny VD på Pulsen Retail

Ny VD på Pulsen Retail

  Nyheter 3838 Karriär 344 Personer 361
Den 9 april tillträder Stefano Crozzoli som VD på Pulsen Retail. Han kommer närmast från de egna bolagen MProfile och Testagram.
Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

  Detaljhandel 189 Personer 361 Karriär 344 Nyheter 3838
Markus Simko, blir ny inköpsansvarig på Urban Deli, med ansvar för inköp till Urban Delis butiker, saluhallar och restauranger.
Nya matkoncept till Stenungstorg

Nya matkoncept till Stenungstorg

  Pro 4637 Köpcentrum 697 Nyheter 3838
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  Måsteläsning 308 Omnichannel 339 Konsumentbeteende 327 Pro 4637
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Nya affärsområdeschefer på Citycon

Nya affärsområdeschefer på Citycon

  Karriär 344 Personer 361 Nyheter 3838 Köpcentrum 697
Citycon har utsett två nya affärsområdeschefer – Isabella Andersson och Mehmet Ruusuvirta.
De kan vinna World Retail Awards 2019

De kan vinna World Retail Awards 2019

  Internationellt 1364 Nyheter 3838 Detaljhandel 189 Pro 4637
Sedan 2007 delas World Retail Awards ut till de bästa kedjorna och initiativen inom internationell detaljhandel. Här är de nominerade företagen inför årets upplaga.
Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

  Butikskoncept 852 Pro 4637 Nya butiker 1234 Pop up 158
Under april dyker Gateau upp i from av pop up-butiker med påsktema. I sortimentet finns bland annat handgjorda chokladägg.
Modern Retro har öppnat vintagebutik

Modern Retro har öppnat vintagebutik

  Nya butiker 1234 Nyheter 3838 Mode 406 Pro 4637
Varje plagg är unikt och handplockat. Många av kläderna och skorna är så kallad deadstock – oanvända vintagekläder.
Nu öppnas porten till Urban Escape

Nu öppnas porten till Urban Escape

  Handelsplatser 156 Nyheter 3838 Destinationer 161 Pro 4637
Urban Escapes nya hus i korsningen Regeringsgatan/Hamngatan fylls av hyresgäster. Huset har utgjort det största arbetet i omvandlingen av kvarteret.
Lidl öppnar sin andra butik i Trollhättan

Lidl öppnar sin andra butik i Trollhättan

  Handelsplatser 156 Nyheter 3838 Nya butiker 1234 Detaljhandel 189
Lidl fortsätter expansionen i Sverige med målet 200 butiker 2020 och nu är det klart för Lidls andra butik i Trollhättan. Butikens försäljningsyta blir 1 300 kvadratmeter och beräknas öppna våren 2020.