Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken.
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln.
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på Avensia, verksamma inom digital handel. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på Ikea IT.
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck