Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Centrum för AMP främjar etablering, utveckling och spridning av Affärs- och MedborgarPlats-modellen Sverige. Nu har Helena Olsson utsett till ny VD.
Stadium har rekryterat Dennis Majer till rollen som ny Head of Exclusive Brands.
Kapselkollektionen är inspirerad av vilda och hotade arter – samt av National Geographics visuella berättande.
Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade – både fysiskt och digitalt inräknat – med 8,7 procent under september 2022 jämfört med samma månad 2021.
Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
Axel Johnson-bolagen Kicks och Skincity går samman och bildar Kicks Group. Mot slutkund kommer företagen drivas som fristående varumärken.