Nu i februari lanserar Åhléns den nya produktkategorin Sex och Lust på sin hemsida. Med svenska leverantörer har man byggt ett sortiment som bara finns tillgängligt online.
Hufvudstaden ska nu utveckla NK till ett varuhus i världsklass. Förnyelsearbetet innefattar den fysiska miljön, den digitala närvaron samt ett utökat serviceutbud. Delar av Parkaden blir en del av NK – med utegym och löparbanor på taket.
Ikea har släppt en limited edition inom en oväntad varukategori: bakverk. I tävlingen som ligger bakom kampanjen deltog 400 bidrag, det vinnande bakverket är "kärlek på en soffa".
Nu har det Asien-inspirerade konceptet Woki öppnat sin första restaurang i Nordstan. Målet är satt till 25 restauranger inom fem år.
Lågpriskedjorna har rört om rejält på den brittiska dagligvarumarknaden. Så pass mycket att den största traditionella kedjan nu börjat snickra på ett eget lågpriskoncept.
Lidl öppnar sin fjärde butik i Västerås, det står klart efter att kedjan skrivit avtal med Svenska Handelsfastigheter. Den nya butiken väntas öppna under vintern 2018/2019 och kommer att ligga på handelsområdet Erikslund.
Vissa personer, företag och organisationer får mig att vilja plocka fram karbinhaken, haka fast och bara åka med på resan. Man vet inte riktigt var de ska, men det spelar ingen roll, man bara vet att platsen de är på väg till is the place to be.
För att skapa ett mer hållbart samhälle testar Ikea ett flertal radikala lösningar. Bland annat ger man sig in i delningsekonomin med uthyrning av möbler. Dessutom testar man nu att köpa tillbaka soffor.
Ica Sverige berättar nu att man senast under tredje kvartalet 2018 startar en central lösning för lösplock till sin e-handel. Lagret ska vara öppet dagligen och erbjuda generösa leveranstider.
Under förra året genomförde Coop ett omfattande arbete för att hållbarhetsmärka sina fiskdiskar i Sverige. Totalt har 135 fiskdiskar blivit certifierade enligt kraven från MSC och ASC.