VI har tidigare berättat om om möbelföretaget Made.com. Nu stiger man in på den svenska marknaden med sitt första showroom.
Styrelsen i Cervera Group har utsett Peter Rimbäck till ny VD för bolaget. Peter har en bakgrund med ledande positioner inom H&M och Procter & Gamble.
H&M lägger ner sin katalog. Kedjan berättar att katalogen som gavs ut sista veckan i april blev den sista. Man är ett av flera företag som vidtar samma åtgärd.
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
H&M har lanserat produkttransparens för sina plagg. Den nya funktionen ska göra det enklare för kunden att ta hållbara köpbeslut, både online och i butik.
Vad har Nils Holgersson, Körkarlen och Herr Arne gemensamt? Förutom att de alla är litterära karaktärer så pryder de nu också fasaden på ett handelshus.
Den är i ständig förändring och tar sig nya skepnader i takt med att samhälle och detaljhandel förändras. Den nya kundupplevelsen formas av kundernas förväntningar. Vi har sammanställt tio nödvändiga ingredienser.
För att möta kundernas krav på bekvämlighet och enkla lösningar lanserar Ica i höst expressleveranser av måltidslösningar kombinerat med dagligvaror.
Viktoria Nilsson rekryteras till en ny tjänst som marknadschef. Hon har tidigare arbetat på Vasakronan men kommer närmast från Atrium Ljungberg där hon varit marknadsstrateg.