Drygt ett år efter att Amazon presenterade sin lösning för framtidens dagligvarubutik har den nu öppnat.
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
E-handelsföretaget har presenterat ett första resultat av sitt robotprojekt. Det är en prototyp för en robot vars syfte är att arbeta tillsammans med och hjälpa de anställda i lagerhanteringen.
De senaste åren har den svenska kafékedjan Wayne’s Coffee öppnat kaféer i flera nya länder. Som det första landet i Sydostasien har nu turen kommit till Vietnam.
Vasakronan har tecknat avtal med Uniqlo som hösten 2018 slår upp dörrarna till sin första etablering i Sverige och Norden. Den öppnar i klassiska Sverigehuset vid Kungsträdgården.
Renault har utvecklat ett nytt butikskoncept för sina elbilar. Flaggskeppsbutiken, som blir den första av sitt slag i Europa, öppnar i februari.
Euronics Sverige inleder en genomgripande omprofilering och satsar på en rad nyetableringar. Under 2018 ska ett 70-tal av Euronics Sveriges drygt 80 butiker profileras om och få en enhetlig profil.
Lidl Sverige har tecknat avtal om att överta Coop-butiken på Sibyllegatan 8 vid Östermalmstorg i centrala Stockholm. Lidl övertar butiken under året och inleder då en upprustning av lokalen.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.