Jigsaw lyfter city i georgiansk byggnad

I engelska Guilford råder det inga tvivel om att detaljhandeln bidrar till att skapa en levande citykärna. Den gamla georgianska byggnaden visade sig vara en utmärkt plats att exponera Jigsaws mode av allra senaste snitt. Nu har varumärket öppnat två butikskoncept i huset.

”Retail är där musikindustrin var år 2000”

Detaljhandeln befinner sig där musikindustrin var vid millenieskiftet, i en kapplöpning för att hinna med konsumentens nya beteenden. Det menar Rachel Tipograph, VD och grundare av MikMak.

Här är alla vinnare på Modegalan

Habit Modegalan arrangerades för nionde året i rad av modebranschtidningen Habit Sko&Mode.

Galleriques.com öppnar pop up


Klart med ny pop up-butik i city

Inför julhandeln får Umeå en ny pop up-butik. Det är det nya klädmärket Douchebag of Sweden som slår upp portarna i en av de centrala galleriorna.

Weekday nominerad för digital pop up


Grand Opening för Lager 157 i Malmö

Lager 157 öppnar den nya butiken i Svågertorp den 22 oktober klockan 15.00. Företaget förbereder sig för att ta emot över 2000 personer som via Facebook anmält sitt intresse.

”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen.

Uppåt för mode i september

Stilindex från Svensk Handel Stil visar att försäljningen av kläder i fackhandeln, mätt på jämförbara enheter och i löpande priser, ökade med 6,2 procent jämfört med samma månad förra året.

10 modetrender att hålla koll på

Kuraterade butiker, modeshowens nya roll och couturens revival. Jobbar du med mode och retail? Här är 10 trender som du verkligen bör ha koll på.