Butikskedjan har inlett ett samarbete med en nagelbar. Ambitionen är att skapa en bättre helhetsupplevelse. "Vi bygger en community tillsammans med våra kunder".
Veganska matkonceptet etablerar sin första restaurang i Stockholmsverken. Här ska man lyfta hållbarhetsfrågan och sätta grön mat i strålkastarljuset. Bakom konceptet står en artist och skådespelare.
Under våren 2019 lanserar Åhléns ett nytt fristående skönhetskoncept på den svenska marknaden. Fokus ligger på fyndpriser och ett frekvent uppdaterat sortiment.
Företaget driver sedan 2013 träningsstudios i Stockholm där man erbjuder nischad gruppträning i mindre klasser. Nu i mars öppnar man en studio i Mood District Stockholm.
Kedjans strategi för att hitta den optimala butiksytan har två syften. Dels ska den minska kostnader, dels driva trafik via nya samarbeten.
Newsec, som förvaltar Vällingby Centrum på uppdrag av fastighetsägaren Svenska Bostäder, har tecknat avtal med tre nya aktörer. Cutters, Sushi Kawa och Skapa öppnar alla under mars i centrumet.
Handelstrender har tidigare berättat om hur träningskonceptet mer eller mindre av en tillfällighet etablerades i köpcentrum. Nu siktar man på 100 nya showrooms – och närmar sig våra breddgrader.
Det experimenteras friskt med automation, AI och självbetjäning inom servicehandeln.
Företaget berättar nu att man säkrat 1,18 miljarder USD, bland annat till en storsatsning på sina befintliga portfolion. Ambitionen är att renovera de 62 köpcentrum man driver.
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.