Smarta högtalare, som Amazon Echo och Google Home, vinner snabbt mark. Och de som använder dem gör det gärna för att hitta erbjudanden och beställa varor.
Digitala röststyrda assistenter förändrar hur vi uppfattar, väljer och köper varumärkens produkter. Är du redo för en revolution?
Enskilda varumärken har genom åren lanserat könsneutrala kollektioner. Dags för nästa steg, nu har den första helt könsneutrala butiken öppnat.
Retail Awards är Svensk Handels årliga evenemang. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln. Här är finalisterna.
Inga kassor, kunderna tar produkterna och går. Det första året med Amazon GO har bjuder på en rad lärdomar. Och personalen har nya arbetsuppgifter.
I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta.
Tillväxten inom e-handeln gör att optimismen bland e-handelsföretagen pekar uppåt. Det visar Svensk Handels handelsbarometer för mars månad.
Med algoritmer planeras de optimala leveransrutterna. Satsningen på New Retail handlar inte bara om Kina, Alibaba ska leverera snabbt till hela världen.
Kedjan har öppnat en butik som saknar traditionella kassor där kunden sköter utcheckningen själv. Konceptet är ett resultat av koncernens satsning på en startup-accelerator.
Den automatiserade kassalösa butiken står inför ett brett genombrott. Företeelsen är framburen av två av detaljhandelns allra tyngsta trender.