En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.
Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.
Nu står det klart att 13 miljoner kronor går till forskning inom handeln. Det är resultatet när sju forskningsprojekt får forskningsanslag från Handelsrådet.
McDonald's möter kundernas förväntningar med ny teknik. Kedjan satsar på röststyrning, AI och teknik för beslutslogik för att utveckla kundupplevelsen.
En grupp forskare har tagit fram en modell för varumärkens ”coolness”. Den består av en skala uppbyggd av tio egenskaper. Modellen är central för alla som vill utveckla sina varumärken, menar man.
En ny form av retail växer fram. Butiken får en ny roll som plats för upplevelser och möten. Det ställer också nya krav på personalen – som ska rädda butiken.
AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.