Ikea utforskar hur meningsfulla relationer med teknik kan se ut. Man vill skapa ett fritt och säkert hem.
Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.
Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
Butikskonceptet Amazon Fresh expanderar nu även i Europa. Detta är utan tvekan bland det mest intressanta som händer i retail just nu.
Apoteket gör ny satsning på samverkan kring hälsa och hållbarhet. Som ansvarig har man utsett Eva Krutmeijer.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
Med flaggskeppet siktar Picadeli på att nå en ny målgrupp – samtidigt som man testar nya produkter.
”Vi tror att Finland lämpar sig väl för vårt koncept”, säger VD Joachim Frykberg i en intervju med Handelstrender.
Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.
Coop tar ytterligare ett steg för att öka insynen i sin verksamhet. Man gör det med hjälp av blockchain-teknik.