Det svenska jackvarumärket Didriksons satsar på varumärkeskännedom och DTC-försäljning. Som ett led i detta rekryterar företaget nu två erfarna profiler från reklambyråvärlden.
Marc Eastmond kommer senast från The Bond och börjar den nya rollen som Brand Creative Director. Som sådan får han ansvar för utveckling av varumärkeskommunikationen.
Viktoria Wallner, som närmast kommer från Hultafors Group, blir E-commerce Manager med fokus på att växla upp företagets globala marknadsföring och försäljning via digitala DTC-kanaler.
Marc och Viktoria är väl bekanta med Didriksons varumärke sedan tidigare, då de båda har varit med och utvecklat Didriksons nya varumärkesplattform i olika skeden.
En röd tråd genom varumärket
Marc har mer än tjugofem års erfarenhet av byråbranschen och har tidigare arbetat med varumärken som Volvo, Eon, Tele2, Lindex med flera.
– Budskapet ”See you outside” är Didriksons inbjudan till alla att vistas mer utomhus, en sund motvikt till all skärmtid som tar så mycket plats i våra liv. När detta fortsätter att kommuniceras på nya och etablerade marknader blir min roll att se till att det går en röd tråd genom hela varumärket, säger Marc Eastmond.
Stärka alla digitala plattformar
Viktorias tjugofemåriga bakgrund består av globalt varumärkesarbete för bland annat Adidas, Reebok och Puma och nu senast som Group Managing Director på Hultafors Group med 12 varumärken i portföljen.
– Didriksons har påbörjat en otrolig resa med deras varumärkesbyggande kommunikation i alla kanaler, digitala såväl som fysiska. Jag ser fram emot att fortsätta denna utveckling med att ytterligare förstärka och förbättra varumärkets kommunikation utåt på alla digitala plattformar, säger Viktoria Wallner.
Marc och Viktoria tillträder sina tjänster på huvudkontoret i Borås i januari.