Upphovsmännen saknade en restaurang och bar där man också kunde ägna sig åt e-sport. Nu står konceptet Kappa Bar inför en snabb expansion med 40 etableringar som mål – på kort sikt.
Wayne's Coffee grundades 1994 i Stockholm och sedan dess har samma grundare både ägt och drivit företaget. Men nu står det klart att kedjan får en ny ägare.
Vi har tidigare berättat om Lina's Paris och konceptets planer för Skandinavien. Nu presenterar man tre nya etableringar, varav en i hemlandet.
De senaste åren har den svenska kafékedjan Wayne’s Coffee öppnat kaféer i flera nya länder. Som det första landet i Sydostasien har nu turen kommit till Vietnam.
Pizza Hut och Toyota har inlett ett samarbete som syftar till att utforska möjligheterna med förarlösa leveranser. Dessutom utvecklar man befintliga leveransrutiner med ny teknik.
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet.
Servicebutikskedjan 7-Eleven genomgår just nu en digital förvandling i USA. Bland annat testar man en appbaserad lösning för att utöka sitt omnierbjudandet.
I april flyttar Bastard Burgers in på Stortorget i centrala Östersund. Konceptet erbjuder streetfood med inspiration från New York – med lokala råvaror från Norrland. Detta blir kedjans hittills största restaurang.
Starbucks expanderar nu sitt koncept Reserve Roastery internationellt. I samband med detta introducerar man också augmented reality som en viktig ingrediens.