Kedjan erbjuder ett nytt koncept för coworking. "Vi har gått från att vara ett ställe där man köper saker till en miljö där vi hjälper våra kunder att utvecklas".
Ett svenskt AI-bolag ska vässa Coops kampanjer. Lösningen ger kedjan djupa insikter om vilka erbjudanden som attraherar kunder och driver lönsamhet.
En nyckel till bättre service och mer pricksäkra erbjudanden är att lyckas identifiera kunderna i butik. Kunderna är också villiga att dela med sig av information när de kliver in genom entrén, det visar en studie.
Design- och UX-byrån Oakwood har under våren samarbetat med Victor Gustafsson från KTH. Detta för att undersöka hur upplevelser online påverkar besökaren emotionellt. Resultatet är ett verktyg som visuellt utvärderar de emotionella aspekterna.
För kunden finns det många olika anledningar att besöka den pånyttfödda fysiska butiken. Walmart har lanserat sin version av framtidens butikskoncept.
Det är mycket snack om butiksdöden. Nu har skräcken i köpcentrumet blivit en ny snackis. Ett varuhus har förvandlats till en mycket skrämmande upplevelse.
Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.
Framtidens butik handlar mindre om transaktioner och mer om att rekrytera konsumenter. Det konstaterade Ibrahim Ibrahim under NCSC Annual Conference.
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
Medarbetarna är den viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Detta enligt en ny omfattande kundundersökning.