Kedjan lanserar nytt koncept för coworking

Kedjan lanserar nytt koncept för coworking

Kedjan erbjuder ett nytt koncept för coworking. "Vi har gått från att vara ett ställe där man köper saker till en miljö där vi hjälper våra kunder att utvecklas".

Coop vässar sina kampanjer med AI

Coop vässar sina kampanjer med AI

Ett svenskt AI-bolag ska vässa Coops kampanjer. Lösningen ger kedjan djupa insikter om vilka erbjudanden som attraherar kunder och driver lönsamhet.

Ökad försäljning via identifiering

Ökad försäljning via identifiering

En nyckel till bättre service och mer pricksäkra erbjudanden är att lyckas identifiera kunderna i butik. Kunderna är också villiga att dela med sig av information när de kliver in genom entrén, det visar en studie.

Ny metod visar e-kundens upplevelser

Ny metod visar e-kundens upplevelser

Design- och UX-byrån Oakwood har under våren samarbetat med Victor Gustafsson från KTH. Detta för att undersöka hur upplevelser online påverkar besökaren emotionellt. Resultatet är ett verktyg som visuellt utvärderar de emotionella aspekterna.

Många anledningar att besöka framtidens butik

Många anledningar att besöka framtidens butik

För kunden finns det många olika anledningar att besöka den pånyttfödda fysiska butiken. Walmart har lanserat sin version av framtidens butikskoncept.

Köpcentrumet blir rena skräckupplevelsen

Köpcentrumet blir rena skräckupplevelsen

Det är mycket snack om butiksdöden. Nu har skräcken i köpcentrumet blivit en ny snackis. Ett varuhus har förvandlats till en mycket skrämmande upplevelse.

Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.

”Framtidens butik handlar om rekrytering”

”Framtidens butik handlar om rekrytering”

Framtidens butik handlar mindre om transaktioner och mer om att rekrytera konsumenter. Det konstaterade Ibrahim Ibrahim under NCSC Annual Conference.

Uppkopplade medarbetare stärker relationen

Uppkopplade medarbetare stärker relationen

Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.

Butikens personal den viktigaste faktorn

Butikens personal den viktigaste faktorn

Medarbetarna är den viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Detta enligt en ny omfattande kundundersökning.