Den är i ständig förändring och tar sig nya skepnader i takt med att samhälle och detaljhandel förändras. Den nya kundupplevelsen formas av kundernas förväntningar. Vi har sammanställt tio nödvändiga ingredienser.
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.
Hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z.
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.