 
        
        
		    Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.        
        
        
             
        
        
		    Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.        
        
        
             
        
        
		    Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.        
        
        
             
        
        
		    I det här köpcentrumet flyttar butikerna ut i det fria. Evenemanget är begränsat till helger och man har öppet från fredag till söndag.        
        
        
             
        
        
		    Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!        
        
        
             
        
        
		    Tyska lågpriskedjan Aldi fortsätter sin expansion i USA. Dessutom gör man en storsatsning på e-handel med curbside pickup.        
        
        
             
        
        
		    Vill fasa ut fossila bränslen, satsningen är ett sätt att möta det ökade trycket på e-handeln.        
        
        
             
        
        
		    Dagligvarukedjan Auchan låter robotar skanna av hyllor och gångar i kedjans 34 hypermarkets. Målet är att optimera butiksdriften.        
        
        
             
        
        
		    Klarna och Cosmopolitan Magazine lanserar ett virtuellt shoppingevent med inriktning på millennials och generation Z.        
        
        
             
        
        
		    Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.