Lexington väl mottagna i Kina

Lexington väl mottagna i Kina

Lexington Company fortsätter att expandera i Kina och öppnar nu den tjugosjunde butiken. "Vi har fått ett väldigt gott mottagande i landet", säger grundaren Kristina Lindhe.

Teknik och service i Lululemons flaggskepp

Teknik och service i Lululemons flaggskepp

Varumärket har listats som ett av de hetaste inom retail. Nu har Lululemon öppnat ett nytt serviceinriktat flaggskepp med hög tekniknivå på Regent Street. I samband med invigningen bjöd man Londonborna på meditation i en specialbyggd dubbeldäckare.

Det traditionella köpcentrumets död

Det traditionella köpcentrumets död

Det traditionella köpcentrumet är döende. I stället reser sig en uppdaterad version med större inslag av underhållning och umgänge.

”Det är avgörande att vara en early adopter”

”Det är avgörande att vara en early adopter”

Hon var en av de första att arbeta med sociala medier. Hon har skapat framtidens butik. Hon införde begreppet See now, buy now. Modeskaparen Rebecca Minkoff berättar varför hon värnar om att ligga i framkant.

Selfridges storsatsar på hållbart mode

Selfridges storsatsar på hållbart mode

Åtta olika varumärken tar sig an var sitt material. Brittiska Selfridges gör en storsatsning på hållbart mode, det gör avtryck i skyltfönster, butik och sociala medier.

”Ny detaljhandel kräver ny kompetens”

”Ny detaljhandel kräver ny kompetens”


Nordisk outlet kvalar in på topp-tio-lista

Nordisk outlet kvalar in på topp-tio-lista

Det spås bli en av de tio bäst säljande anläggningarna. Nike, Hugo Boss, Guess och Le Creuset finns bland dem som öppnar butik i den nya outlet-satsningen.

Zara gör satsning på outletkedja

Zara gör satsning på outletkedja

Zara har skapat ett outletkoncept där priserna ligger avsevärt lägre. En nyligen uppdaterad hemsida och nyanställda designers gör att det nu spekuleras om en internationell lansering.

Den omvända leveransen

Den omvända leveransen

Den omvända leveransen har förvandlat budets resa tillbaka från tom transport till välgörenhet för de som behöver hjälp.

Fabletics ökar sin etableringstakt

Fabletics ökar sin etableringstakt

Kate Hudsons varumärke Fabletics säljer athleisure-produkter både online och i fysiska butiker. Nu ökar man etableringstakten med ett nytt omnichannelkoncept.