Hållbar galge sparar tonvis med plast

Hållbar galge sparar tonvis med plast

KappAhl har tillsammans med Ekoligens tagit fram galgar producerade av återvunnet papper. Nu används de för kedjans hållbara kollektion Limited Edition.

Välkomstprogram ska öka integration

Välkomstprogram ska öka integration

Nu lanserar fastighetsbolaget Atrium Ljungberg sitt välkomstprogram i Uppsala. Det är en modell för ökad integration som innehåller mer än bara bostäder.

Axfood slutar använda fruktpåsar av plast

Axfood slutar använda fruktpåsar av plast

Axfoodkoncernen, där bland annat Hemköp och Willys ingår, vill minska användandet av plastpåsar. Nu lutar företaget helt att använda fruktpåsar av fossil plast. "Vi hoppas andra följer efter". 

Lidl Sverige testar självkörande lastbilar

Lidl Sverige testar självkörande lastbilar

Med innovation och hållbarhet i fokus skapar Lidl Sverige just nu den nya tidens lågpriskedja. Under 2018 tar man ännu ett steg – då inleds tester med självkörande eldrivna lastbilar. 

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Genom att utnyttja kompetens inom klassiska svenska industrier kan trä förädlas till närodlad textil. Projektet syftar till att skapa ett cirkulärt flöde genom nya tekniker.

Nu rullar Sveriges första batteridrivna lastbil

Nu rullar Sveriges första batteridrivna lastbil

Nu körs Sveriges första helt batteridrivna lastbil i kommersiell trafik mellan Arlanda och Rosersberg. Satsningen är en del av projektet eRoadArlanda.

Second Hand-shopping för Världens Barn

Second Hand-shopping för Världens Barn

Världens Barn firar 20 år och Erikshjälpen är en av de organisationer som får del av insamlingen – och som också bidrar till den. Lördagen den 7 oktober skänker samtliga Erikshjälpen Second Hand-butiker sina dagskassor till kampanjen.

Lindex välkomnar ny hållbarhetschef

Lindex välkomnar ny hållbarhetschef

Anna-Karin Dahlberg tillträder som Lindex nya hållbarhetschef och kommer att driva hållbarhetsarbetet i alla led.

Kinnarps ökar transparensen inom inredning

Kinnarps ökar transparensen inom inredning

Både mode- och byggbranschen har kommit långt med sitt hållbarhetsarbete relevant för sina kunder. Det konstaterar Kinnarps som nu vill göra en insats inom inredningsbranschen. "Kunden har rätt att veta hur hållbar en produkt är", menar Johanna Ljunggren.

Newbie Store lanseras i två nya länder

Newbie Store lanseras i två nya länder

Newbie, KappAhls baby- och barnkollektionen i hållbara material, fortsätter att växa med butiker i Polen och Storbritannien. Även e-handel lanseras, till att börja med i Storbritannien.