Dagligvarukedjan använder artificiell intelligens och digitala hyllkantsetiketter för att undvika onödigt matavfall. Tekniken ska nu testas skarpt i butik.
Ikeas CDO delade under WRC med sig av grunderna i företagets digitala utveckling. Barbara Martin Coppola berättade om tre nödvändiga hörnstenar i strategin.
Dagens konsumenter är redo att göra medvetna val när de e-handlar, men företagen har inte hängt med. Det visar E-barometern för det första kvartalet 2019.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Ikea och designern Tom Dixon ska utforska möjligheterna och nödvändigheten av ett hållbart odlande i stads- och hemmamiljön.
H&M lägger ner sin katalog. Kedjan berättar att katalogen som gavs ut sista veckan i april blev den sista. Man är ett av flera företag som vidtar samma åtgärd.
H&M har lanserat produkttransparens för sina plagg. Den nya funktionen ska göra det enklare för kunden att ta hållbara köpbeslut, både online och i butik.
I maj arrangeras årets FashionDays i Borås. Under två dagar vill man inspirera, dela med sig av kunskap och visa på möjligheter inom miljövänligt mode.
Ica har satt upp målet att halvera sitt matsvinn. Det ska ske med hjälp av bland annat smartare algoritmer och verktyg som snabbare upptäcker risker.
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.