Konsumenten positiv till AI-personalisering

Konsumenten positiv till AI-personalisering

En ny undersökning visar att tre av fyra svenska konsumenter är positivt inställda till budskap och tips som genererats artificiell intelligens (AI). Mest positiva är inte helt oväntat millennials.

Himla lanserar nordisk e-handel

Himla lanserar nordisk e-handel

För att möta intresset från de nordiska marknaderna lanserar Himla en ny e-handel. Satsningen är en del av en större vision.

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Uniqlo uppdaterar sin onlinestrategi

Den japanska modekedjan har uppdaterat sin e-handel med nya funktioner och tjänster. Det redan gigantiska nätet av dygnet runt-öppna utlämningsställen utökas och närmar sig 50 000 platser.

Matkedjan testar röststyrd assistent

Matkedjan testar röststyrd assistent

Dagligvarukedjan testar nu en digital röststyrd assistent som automatiskt lägger till produkter i en inköpslista. Med ett klick kan sedan hela listan adderas i nätbutikens varukorg.

Lyko satsar vidare i Norge

Lyko satsar vidare i Norge

Lyko fortsätter växa och satsar nu ännu mer i Norge. Bland annat öppnar man ett nytt kontor i Oslo för att stötta den lokala verksamheten.

En miljon använder nu enklare kortköp

En miljon använder nu enklare kortköp

Mer än en miljon konsumenter i Norden handlar nu med hjälp av en tjänst där man endast skriver in säkerhetskoden. Det är den första av flera tjänster som nu ska förenkla betalningarna för kunden.

Världens största kedja köper Bonobos

Världens största kedja köper Bonobos

Bonobos har uppmärksammats för sin affärsmodell som kombinerar mode online med fysiska butiker. Nu sägs man vara överens med Walmart om ett stundande uppköp.

Därför e-handlar konsumenten utomlands

Därför e-handlar konsumenten utomlands

Svenskarna handlar mer och mer online, och en hel del väljer e-butiker i länder. En undersökning kartlägger tre tunga faktorer som driver handeln över gränserna – och en som hindrar den.

​Apoteket i samarbete med digital veterinär

​Apoteket i samarbete med digital veterinär


Så fungerar geobaserad fulfillment

Så fungerar geobaserad fulfillment

Den geobaserade lösningen för leveranser ger för första gången taktpinnen till konsumenten. Nu inleds ett test där leverans av varor köpta online levereras till kundens nuvarande position. Och vill du kan du chatta med föraren.