Ikea etablerar en ny kundnära distributionscentral i Arlandastad. Etableringen ses som en nyckel till att öka servicegraden och korta leveranstiderna i Stockholm.
En kinesisk jätte, lågprisaktör inom dagligvaror och en tjänst för dig som vill göra dig av med saker. Här är världens tio bästa retail-appar enligt en ny listning.
Outdoormärket Klättermusen och uthyrningsföretaget Rent-a-Plagg startar ett samarbete med hållbarhet och kundnytta i fokus.
Det konstaterar grundarna bakom en ny nättjänst. Grundidén: Att underlätta för konsumenter som vill handla i amerikanska e-butiker. Antal produkter innan året är slut: 320 miljoner.
Nelly.com testar ett nytt grepp i sitt varumärkesbyggande genom att släppa en dramaserie. I 48 delar kan tittarna följa 25-åriga Nelly och hennes kompisar.
Under året som gick genomförde Instagram tester med köpfunktion direkt i appen. Nu lanseras funktionen på bredare front – så här kommer det fungera.
Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.
Klocktillverkaren Sjöö Sandström, som säljer exklusiva klockor, inleder ett samarbete med e-handelsföretaget Care of Carl.