En miljon LED-ljus på över 40 gator, platser och torg runt om i Stockholms city ska bidra till mer julstämning. Satsningen är en av de största i Europa.
Belysning, nya passager och en blandning av platser där människor kan mötas och arbeta ska bidra till mer liv i historiska industrikvarter.
I december öppnar en upplevelseinriktad konceptbutik för kaffe, en ny restaurang och en barberarshop i Avenyområdet i Göteborg.
Mitt i mörka vintern lyser den upp stadens arkitektur med konstnärliga ljussättningar. "Det är en överraskande, upplevelserik och fungerande festival". Nu har eventet belönats med ett tungt pris.
I början av 2018 öppnar Svenssons i Lammhult sina dörrar till en ny butik i Mood Stockholm. I det inredningskluster som växer fram vill man nu bidra med en hög servicenivå.
Vid första anblicken är det en fastighetsaffär bland många. Men bakom försäljningen av det anrika varuhuset döljer sig två trender som påverkar morgondagens detaljhandel i allra högsta grad.
För sitt kontinuerliga samt framgångsrika arbete med kvällsekonomin får de nu utmärkelsen Årets Purple Flag stad 2017. Utnämningen gjordes på Sweden Urban Arenas bankettmiddag den 23 oktober i Stockholm.
Stadsbilden påverkar hur mycket människor samtalar och den tilltro som det i sin tur leder till. Det visar Happy Citys "Vilsna turisten-test."
Sweden Urban Arena, mötesplatsen för köpcentrum, cityhandel, detaljhandel, Food & Beverage samt stads- och platsutveckling, har nu inletts på Stocholm Waterfront Congress Centre. Årets tema är samarbete.
Det är snart dags för en av årets största branschträffar. Handelstrender rapporterar från Sweden Urban Arena, men vi kommer också finnas på plats i anslutning till loungen. Kom förbi och prata lite retail!