Apohem blir namnet på det nätapotek som startas av Axfood, Novax och e-handelsentreprenörerna bakom LensOn.
Morrissey släpper en video till ”Spent the Day in Bed”, inom kort öppnas två ”album pop-up shops”.
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.
Nu öppnar Dear Tea Society. Konceptet är tänkt att vara en samlingsplats för teälskare som vill ta sig en kopp, lära sig ännu mer om te och träffa likasinnade
Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.
Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
Japanska modekedjan Uniqlo lanserar ett renodlat butikskoncept för enbart jeans. Inspirationen hämtas från det innovationscenter för utveckling av nya hållbara produkter som nyligen öppnades.
I ett exklusivt och nyrenoverat område mitt i centrala London har Smeg öppnat en flaggskeppsbutik. Den rymmer bland annat en vertikal trädgård och en teater.
Man kallar dem multi-brand lifestyle stores, och Calvin Klein har precis öppnat två stycken. Båda butikerna har flaggskeppsstatus och innehåller varumärkets senaste retailkoncept.