Finalisterna till Mapic Awards har nu offentliggjorts. listan är en guldgruva för dig som är intresserad av ny retail. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!
Swarovski har öppnat en ny permanent konceptbutik i Mall of Scandinavia. Här vill man lyfta fram det arv och hantverk som ligger bakom produkterna.
Braid & blow har öppnat en hårstylingbar på Åhléns City i Stockholm. ”Vi utökar nu vårt erbjudande av tjänster ytterligare”.
Den populära finska juicebaren Jungle Juice Bar väcker mycket uppmärksamhet just nu. Det familjeägda juicekonceptet öppnar nu sin första bar i Sverige
Spanska modekedjan Bershka har öppnat en hållbar pop up-butik som bygger på varumärkets senaste koncept. Innovation, musik, mode och ungdom är bärande ingredienser.
”The Pink Barbershop” har öppnat i Mood Stockholm. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.
Apohem blir namnet på det nätapotek som startas av Axfood, Novax och e-handelsentreprenörerna bakom LensOn.
Morrissey släpper en video till ”Spent the Day in Bed”, inom kort öppnas två ”album pop-up shops”.
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.