Kedjan investerar miljardbelopp i sina fysiska butiker för en bättre och mer inspirerande upplevelse. Detta är åtgärderna.
Stone Islands nya flaggskepp är grafiskt iögonfallande och förvandlar hela ytan till en tydligt kommunicerande mediekanal.
Onlineshopping i pop up-hus. ”Vi ville skapa en upplevelse utanför butiken att stiga in i, utforska och bli inspirerad av”.
”Vi utforskar vad som fungerar”. Kedjan har öppnat en ny flaggskeppsbutik som representerar varumärkets nästa steg in i framtidens detaljhandel.
Klarna lanserar en rad nyheter bland sina tjänster. De mest intressanta har AI som en viktig beståndsdel.
Onlineplattformen för lokala ekologiska jordbruksprodukter har öppnat fysisk butik. Inredningen är inspirerad av lokala marknader.
I dag öppnar varumärket ett upplevelsebaserat butikskoncept. Ambitionen är att utforska detaljhandelns nya roll.
Apotekskedjan utmanar en traditionell bransch med ett varmt uttryck och en inspirerande hälso-deli. Bakom satsningen står ett svenskt team.
Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.
Varumärket har skapat en 3D-utskriven butik i återvunnen plast. Ambitionen är att provocera fram en verklig förändring – och att skona miljön.