När Crocs firade att man funnits i japan i 10 år gjorde man det med ett spektakulärt drönarprojekt. Skovarumärket byggde en pop up-butik som liknade en varuautomat i jätteformat.
En digital spegel lanseras nu på den svenska marknaden. Spegeln tillför en ny dimension vid butiksbesöket, en tidsfördröjning ger kunden en 360-gradersvy vid provning. Eftersom spegeln har en tidsfördröjning på ett par sekunder, så får kunden även en vy från baksidan samt en rörelsevy.
Amerikanska JCPenney redesignar inte mindre än 850 salonger över hela USA. Varuhuskedjan gör det i samarbete med redaktörerna på InStyle för att stärka trendkänslan.
Sneakersvarumärket skapade en rörlig och dekorativ inredning till sin nya butik i Brooklyn. Och tack vare sociala medier kunde budgeten hållas nere.
Väggarna är dämpade i en grå ton, hela lokalen är avskalad till ett minimum. I de fristående diskarna ståtar de vackra bakverken – färdiga att ätas med såväl ögon som mun.
Att doft, ljud och ljus påverkar försäljningen har många vittnat om genom åren. Såväl handlare som forskare. Maxi Ica Stormarknad i Malmö tillhör en av de butiker som nu satsar lite extra på upplevelsen.
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.
Här styr produktens egenskaper helt, personalen guidar till rätt köpbeslut.