Konsumenterna använder AI inför Black Friday och julhandeln. En ny global studie visar hur tekniken förändrar köpresan.
Skönhetsindustrin är i snabb förändring. Tillväxten är stark, nya beteenden växer fram och digitalisering formar framtidens marknad.
Second hand-marknaden växte kraftigt i augusti. Svensk Handels indikator visar den högsta noteringen hittills.
Generation Alfa har blivit en faktor som påverkar familjens konsumtion. Det visar en ny analys.
AI-tjänster har snabbt seglat upp som en ny källa till trafik. Så resonerar detaljhandelns tyngsta aktörer.
Svensk Handel: Augustiskattningen överträffar samtliga tidigare augustimätningar.
En förändrad sociala medier-strategi med nytt fokus gav starkare respons. En analys visar hur små resurser kan ge stort genomslag.
En ny studie visar att unga konsumenter överskattar sin förmåga att upptäcka AI-genererat innehåll.
Lågpris vinner mark i Europa Nya siffror visar att formatet lockar gammal som ung – men förväntningarna skiljer sig mellan ålderskategorierna.
När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.