Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.
Självbetjäning ökar i Sverige enligt ny rapport. Studiens resultat tyder också på en mycket stor framtida potential.
Second hand-marknaden fick en stark start på året – och e-handeln fortsätter att vinna mark.
E-handelsåret har börjat svagt enligt en ny rapport som även visar på ett förändrat kundbeteende.
Summerat blev 2024 ett något starkare år för svenska e-handlare jämfört med 2023.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
Ekonomiskt pressade hushåll, ökat hållbarhetsfokus och fler nya aktörer driver försäljningen inom second hand.
Så utvecklades svensk dagligvaruhandel under helåret 2024. Ny statistik visar även andelen e-handel och hur mycket ekologiskt som såldes.
Julhandeln tidigareläggs – novemberhandeln på nätet överträffade decemberhandeln.