Burberry blev först ut med att sända en modevisning live via tjänsten. Det var varumärkets show i Kensington Gardens i London som kunde ses live, och nu finns dessutom en mängd kompletterande innehåll tillgängligt.
Förra året blev ett framgångsrikt år sett ur e-handelns perspektiv. På CupoNation, som jobbar med rabatter och erbjudanden online, har man nu summerat julhandeln. Den pekar på kraftiga ökningar för den svenska e-marknaden.
Detaljhandelns traditionella värdekedjor klarar inte av att möta framtidens behov. I en ny rapport uppmanar man detaljhandeln att se på processen som ett konsumentdrivet nätverk snarare än en linjär kedja.
Mobilen fortsätter att leda kunden fram till köp. Bekvämligheten börjar på allvar konkurrera med priset. Och jakten på djup kunskap om konsumenten ställer nya krav på morgondagens rekryteringar. Här är 10 heta trender som kommer sätta tonen i detaljhandeln under 2016.
Det som ligger på de stora aktörernas bord är ofta en bra värdemätare på hur branschen ser på morgondagens utmaningar. Ica Gruppen har nu offentliggjort sina prioriteringar inför 2016.
Modekedjan River Island lanserar en ny angreppsvinkel på leveranser när man introducerar Click and Don't Collect på den brittiska marknaden.
Big data är ett sätt att förutse trender och hitta rätt prisnivåer. Men det är också ett sätt att kunna leverera produkterna innan kunden ens har märkt att de är slut. Här är fem anledningar att arbeta med Big data.
Nu har en ny undersökning kring millennials släppts. Den här gången toppar Apple, Nike, Samsung, Sony och Microsoft listan över de 100 hetaste märkena. Och budskapet är tydligt från målgruppen: Underhåll oss!