Kedjan vidareutvecklar sitt koncept för självskanning. Nu introducerar man Amazons Just Walk Out-teknik för en helt kontakt- och kassalös kundupplevelse.
Den franska dagligvarukedjan Carrefour har öppnat vad man kallar nästa generations butik. Här testar man nu kassalös teknik som eliminerar behovet av att scanna artiklarna. Att handla ska bara ta några sekunder.
Man skiljer sig med en exklusiv inriktning, från övriga aktörer. ”Vi vet att kunderna vill ha riktigt bra kvalitet som är enkelt att handla”.
Den nya automatiserade butiken har en utvecklad entré som gör att besöket går snabbare.
I prenumerationen ingår en dryck om dagen i valfri storlek.
Butikskonceptet Amazon Fresh expanderar nu även i Europa. Detta är utan tvekan bland det mest intressanta som händer i retail just nu.
Den svenska kedjan är först i världen med ett helt automatiserat betalsystem för tankning.
En ny paketrobot ska optimera lagring och göra kundservice snabbare och smidigare. Upp till 170 paket kan lagras på en kvadratmeter.
Öppen dygnet runt erbjuder denna obemannade butik dagligvaror som levereras av en robot.
Det nya samarbetsavtalet innebär inledningsvis att man kan erbjuda Espresso House kaffe och te i sina butiker.