Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.
Nike delar in inlämnade produkter i tre kategorier. Lösningen rullas ut i butik just nu.
Här ska möbler och heminredning få en andra chans. Det nya konceptet ska nu öppnas i samtliga varuhus.
Butiksutbudet i kvarteret Victoria, mitt i centrala Göteborg, fortsätter att utvecklas med tre nya etableringar.
Satsningen på att förlänga produkternas liv fortsätter – Ikea rullar ut sin cirkulära hubb på bred front.
Kläder var den näst största kategorin. Här är de mest populära sökorden inom mode.
Använda varor säljs via tjänsten i second hand-butiker.
Under hela oktober kan invånarna i Högdalen skänka bort jackor genom att hänga upp dem på den nya snällväggen.
Nu lanserar Zalando sin nya kategori för återbruk där konsumenter både kommer kunna köpa och byta pre-owned-mode direkt på plattformen.