Lyko tar nästa steg i sin retailresa och lanserar ett blueprint för framtidens skönhetsbutiker. Nu öppnas den första enheten med konceptet.
Topshop är tillbaka i London – för första gången sedan 2020 gör man åter en satsning på fysisk retail.
Resultatet är en miljö som ska fungera som både butik och mötesplats, där sport, kultur och community möts.
Stora förvärv, uppdaterade koncept och generativ AI driver e-trafik i rekordfart. Här är några av de senaste internationella nyheterna i kortformat.
I en ny pop up hos Nordstrom kombineras produktinnovation och communityevent.
Modevarumärket öppnar nytt flaggskepp med fokus på lokal design, streetkultur och kreativa samarbeten. Läs mer om hur konceptet knyts till platsen.
Lager 157 öppnar sin största butik hittills i Sverige. Flaggskeppet blir ett testlabb för framtida etableringar.
RH öppnar en ny destinationsbutik med restaurang, designstudio och en europeiskt inspirerad takpark. En fysisk satsning där inredning möter upplevelse.
Den danska kedjan Søstrene Grene fortsätter sin europeiska expansion. Här är länderna man nu ska etablera butiker i.
Här utgör medarbetarna och deras kunskap den viktigaste ingrediensen. Klassiska analoga butiksupplevelser som utan tvekan har en fortsatt roll att spela.