Allt handlar inte om låga priser – här är några segment inom retail och food & Beverage med potential att öka.
Ikea testar automatiserad utlämning av ordrar. Ambitionen är att pånyttföda click & collect-upplevelsen.
Under våren öppnas ett antal obemannade servicebutiker i bland annat bostadsområden.
Skechers, det globala varumärket för sportskor, meddelar att man har passerat en milstolpe i detaljhandeln.
Modevarumärket öppnar flaggskepp med loungeyta. Köpcentrumet bjuder in till Flip Out-aktiviteter. Det är några av veckans nyheter om etableringar.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Planeringen är i full gång inför etableringen av nästa generations kompaktbutiker.
Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.
Butikskedjan Lakritsroten har öppnat sin största satsning hittills. ”Vi kommer fortsätta att öppna nya butiker i attraktiva lägen”.