Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.
Gaultier på Lindex, Wang på H & M. Har vi tröttnat på modesamarbeten? Lördagsmagasinets Sofia Edgren synar det långlivade fenomenet och ser en kärvare framtid.
Klädkedjan lanserar nu en matglad kollektion i begränsad upplaga.
I den nya Julakatalogen presenteras tre för kedjan helt nya sortiment, Inomhusbelysning, Kläder för barn och det nya varumärket ”Viva Scandinavia”.
Det ryktas nu att Apple Pay kommer att lanseras till konsument i 220 000 butiker nu på lördag den 18 oktober.
Den så kallade hard discount-handeln har hittills profilerat sig med låga priser på mat. Nu inleder Lidl sin satsning på mode även i Sverige.
Den olycksaliga äggplantan. Den löjliga potatisen. Och inte minst: Den misslyckade citronen. Hos Intermarché har man skapt ett eget varumärke för de fula frukterna och grönsakerna.