Skattjakt lockar till Lidl

Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.

Högt möter lågt i modets pardans

Gaultier på Lindex, Wang på H & M. Har vi tröttnat på mode­samarbeten? Lördagsmagasinets Sofia Edgren synar det långlivade fenomenet och ser en kärvare framtid.

Polarn O. Pyret lanserar matkollektion

Klädkedjan lanserar nu en matglad kollektion i begränsad upplaga.

Jula lanserar nya sortiment

I den nya Julakatalogen presenteras tre för kedjan helt nya sortiment, Inomhusbelysning, Kläder för barn och det nya varumärket ”Viva Scandinavia”.

Rykte: Apple Pay släpps på lördag

Det ryktas nu att Apple Pay kommer att lanseras till konsument i 220 000 butiker nu på lördag den 18 oktober.

Nu lanseras Lidls mode även i Sverige

Den så kallade hard discount-handeln har hittills profilerat sig med låga priser på mat. Nu inleder Lidl sin satsning på mode även i Sverige.

Tandkräm i godishyllan ska ge bättre tandygien


Här är butiken som gav de fula ett eget varumärke

Den olycksaliga äggplantan. Den löjliga potatisen. Och inte minst: Den misslyckade citronen. Hos Intermarché har man skapt ett eget varumärke för de fula frukterna och grönsakerna.

Uber lanserar dagligvaruleveranser


Lidl överraskar med stor satsning på modekollektioner