Ellos Group uppgraderar sin e-handel

Ellos Group uppgraderar sin e-handel


Vapiano lanserar avdelning för take away

Vapiano lanserar avdelning för take away

Nu lanseras en helt ny avdelning för hos restaurangkonceptet. Via en separat ingång ska det bli lättare för kunder som vill ta med sig maten.

”Benchmark för det urbana köpcentrumet”

”Benchmark för det urbana köpcentrumet”

Ut med det gamla, in med det nya. Här river fastighetsägaren det gamla köpcentrumet och bygger ett nytt och större. Det ska rustas för framtida behov, bland annat genom mer mat och dagligvaror.

K25 kartlägger sina besöksflöden

K25 kartlägger sina besöksflöden

K25 och Bumbee Labs inleder ett samarbete kring besöksmätningar baserade på kundernas mobilsignaler. Resultaten ska ge en bild av bland annat rörelsemönster och konverteringsgrad.

Känn plaggets material direkt på skärmen

Känn plaggets material direkt på skärmen

Det låter som science fiction. Men haptic e-commerce gör det möjligt att känna plaggets yta direkt på skärmen. Skarpa tester av tekniken pågår nu med e-handlare.

Alexa gör entré hos Starbucks

Alexa gör entré hos Starbucks

Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.

Så ser framtidens mejeriavdelning ut

Så ser framtidens mejeriavdelning ut

Nu lanseras ett helt nytt koncept för framtidens mejeriavdelning. Ambitionen är att inspirera – och få kunden att stanna längre.

Nu kan du köpa ny bil i matbutiken

Nu kan du köpa ny bil i matbutiken

One-stop-shopping fick precis en ny innebörd. Nu kan den som vill köpa en bil under shoppingrundan i stormarknaden.

Designtorget och Beckmans i samarbete

Designtorget och Beckmans i samarbete

Nu går startskottet för årets samarbete mellan Designtorget och Beckmans Designhögskola. Resultatet presenteras i kedjans flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.

Sephora hittar nya produkter med startup

Sephora hittar nya produkter med startup

Att hitta nya innovativa produkter och snabbt få ut dem på marknaden är en affärskritisk process för många detaljister. Sephora tar nu hjälp av en prisbelönad startup för att optimera hanteringen.