Apotea först med veganmärkning

Apotea först med veganmärkning

Apotea.se introducerar som första svenska apotek veganmärkning av det receptfria sortimentet. ”Vi vill underlätta för våra kunder att göra ett medvetet val”.

Succékedjan öppnar egna hotell

Succékedjan öppnar egna hotell

Kedjan har visat tvåsiffriga försäljningsökningar under flera år. Nu tar man ett nytt steg i sin utveckling och öppnar en egen hotellkedja med uttalat lokal förankring.

20 innovationer – så förändrade Amazon retail

20 innovationer – så förändrade Amazon retail

Ingenting blir sig någonsin likt i detaljhandeln. Och en hel del av innovationerna kan tillskrivas Amazon. Här är 20 grepp som har tagit detaljhandeln ett steg framåt.

”Vi går från digital produktkatalog till service”

”Vi går från digital produktkatalog till service”

Bangerhead vill nu höja servicenivån markant, och man gör det via bättre kundupplevelser online. Alla våra förändringar är kunddrivna, säger VD Thomas Grabe.

Svenskt Tenns nya webb speglar butiken

Svenskt Tenns nya webb speglar butiken

Svenskt Tenn har utvecklat sin webb för att den mer ska spegla upplevelsen av ett butiksbesök. Satsningen går hand i hand med den övergripande missionen.

Så ska köp direkt i filmen (äntligen) fungera

Så ska köp direkt i filmen (äntligen) fungera

Interaktiva klick- och köpbara filmer har aldrig slagit igenom fullt ut. Men nästa generations bokmärkesfunktioner och universella varukorgar kommer att förändra e-handeln för alltid. Vi är snart där.

RUT-avdrag på Media Markt

RUT-avdrag på Media Markt

Media Markt har infört RUT-avdrag för service som utförs i kundens hem. Först ut blir tjänsten ”äkta bildkalibrering deluxe”.

Sabis öppnar stenugns- och surdegsbageri

I dag, måndag 22 augusti, öppnar dagligvarubutiken Sabis sitt nya stenugns- och surdegsbageri i Fältöversten.

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl ritar om handelskartan med nya satsningar på större butiker, citykoncept och e-handel. Det konstateras i en färsk rapport om lågpriskedjans framtid.

Matkedja satsar på athleisure

Matkedja satsar på athleisure

Athleisuretrenden växer sig allt starkare. Som ett led i ambitionen att erbjuda aktuellt mode till supermarketpriser lanserar nu dagligvarukedjan en egen sportkollektion.